W związku z kończącym się okresem ważności dowodów osobistych wydanych w 2001 r. przypominamy o składaniu wniosków o wydanie nowych dokumentów. Dokument jest ważny właśnie 10 lat. W przypadku osób, które nie ukończyły 18 roku życia, jest to 5 lat. Osoby, które ukończyły 65 rok życia, o ile zwróciły się o wydanie dowodu osobistego na czas nieoznaczony – nie muszą wymieniać dokumentu, gdyż dowód jest ciągle ważny.
Data ważności dowodu umieszczona jest w prawym, dolnym rogu, na awersie dokumentu (strona ze zdjęciem).
W pierwszej
kolejności wnioski powinny złożyć osoby, które miały wydane dowody osobiste
w styczniu, lutym lub marcu. Średni czas oczekiwania na nowy dowód osobisty
wynosi około miesiąca.
Od 1 stycznia 2010 opłata za wyrobienie dowodu osobistego nie jest pobierana.
Przypominamy, że wnioski o nowy dowód osobisty składa się osobiście w urzędzie gminy właściwym ze względu na miejsce stałego zameldowania.
Brak ważnego dowodu może skutkować problemami podczas spotkania z policją, w banku lub podczas załatwiania różnego rodzaju spraw np. próby zrobienia zakupów na raty.
Informację przygotowała:Kierownik USC
Grażyna Muża