PL EN DE
herb.png
Hel-poczatek_polski.png
Czas na Bałtyk
Niedziela, 13-09-2009 Opublikował/a: Urząd Miasta Liczba wyświetleń: 2240
PDF
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
Czas na bałtyk25 sierpnia br. w Hotelu Meduza w Mielnie odbyła się konferencja pn. „Czas na Bałtyk – wyzwanie dla regionu”. Inicjatorem konferencji był Zbigniew Choiński wójt Gminy Mielno, uczestniczyli w niej przedstawiciele praktycznie wszystkich gmin nadmorskich od Wolina aż po Krynicę Morską. Obecny był także Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Pan Władysław Husejko.
„Czas na Bałtyk” to inicjatywa, której głównym celem jest wspólna reklama i promocja nadmorskim miejscowości. Impulsem do organizacji tego spotkania była reklama jednego z biur podróży porównująca wypoczynek w Międzyzdrojach i w Egipcie, z której wynikało, iż polska miejscowość jest bardzo droga i nie ma tu nigdy słonecznej pogody – a z kolei Egipt jest tani i zawsze słoneczny.
- Jak zobaczyłem tą reklamę – to postanowiłem działać, powiedział wójt Z. Choiński otwierając wtorkową konferencję. Nie dość, że kłamie to jeszcze robi złą kampanię dla wszystkich nadmorskich kurortów.
Prezentację nt. wspólnej promocji poprowadziła p. Anna Najgebaur kierownik Biura Promocji i Informacji Turystycznej Gminy Mielno.
- Polskie Wybrzeże to nasz największy atut – marka. Promujmy ją wspólnie aby skutecznie odpowiedzieć rosnącej konkurencji turystyki zagranicznej i krajowej - mówiła p. A. Najgebaur. Podstawą sukcesu miast, gmin, regionów – co w znaczeniu turystycznym oznacza zwiększenie liczby przyjazdów – jest promocja. Właściwa kampania promocyjna decyduje również o wielkości generowanych zysków. My nie przewidujemy kampanii negatywnej jak w przypadku tego biura. Zamysł nasz jest taki, by wszystkie gminy znad Bałtyku złożyły się na wielką kampanię promocyjną – za pośrednictwem billboardów w całej Polsce a może i zagranicą. Będą one zachęcały do odwiedzenia nadmorskich miejscowości przez cały rok.
O kwestiach finansowych mówił na spotkaniu p. Z. Choiński – każda gmina powinna wpłacić składkę na ten projekt – na pewno powinna być to jednakowa kwota dla każdej gminy – np. 15 – 20 tys. zł rocznie. Za te pieniądze sami w swojej gminie nie zrobimy nic ale jeśli stworzą one wspólny budżet, pozwoli to przeprowadzenie dużej, profesjonalnej kampanii wizerunkowej. Kampania ta będzie pierwszym krokiem do jeszcze większych działań, nad którymi powinniśmy wspólnie pracować. Koordynacją akcji powinny zająć się wspólnie Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna oraz Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, przy wsparciu marszałków obu województw.
Wszyscy uczestnicy spotkania byli żywo zainteresowani udziałem w kampanii – a ci nieobecni zostali już poinformowani o jego wynikach. Część z nich potwierdziło już swój akces.
Mamy zatem wielki sukces – zamiast się dzielić i z każdym sezonem wychwalać tylko swoje miejscowości – będziemy wspólnie promować cały region Bałtyku. Mamy przecież czym się pochwalić – potrzebna nam jest tylko konstruktywna współpraca dla dobra wszystkich.
Kolejne spotkanie przewidziane jest w Ustce – na które już zaprosił wszystkich burmistrz Ustki p. Jan Olech, odbędzie się ono na początku października – a udział w nich wezmą prócz burmistrzów i wójtów także szefowie biur promocji, by jak najszybciej zacząć pracę nad konkretnymi działaniami i terminami.

Szczegółowych informacji udziela:
Biuro Promocji i Informacji Turystycznej
Mieleńskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji
tel. O 94 31 89 955,
0 94 31 89 862, 094 31 66 152
e-mail:
                                                                                                               

Wyślij link mailem
PDF
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
g+.png
yo.jpg
newsletter-left.jpg
wirus.jpg
kamery-left.jpg
pogoda-left.jpg
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
Nd
 
1
2
3
4
5
6
 
1
2
3
4
5
6