17 maja - Światowy Dzień Telekomunikacji
Poniedziałek, 17-05-2010 Opublikował/a: Urząd Miasta
Liczba wyświetleń: 2009Następna
PDF
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
17 maja - Światowy Dzień Telekomunikacji
Historia święta telekomunikacji sięga 17 maja 1985 roku, kiedy to został powołany do życia Międzynarodowy Związek Telekomunikacji (International Telecommunication Union).
Współczesne sposoby komunikacji nie są w stanie funkcjonować bez rozbudowanych systemów i technologii IT. Rozwój techniki, a co za tym idzie telekomunikacji, wpłynął na to, sposób w jaki porozumiewamy się ze znajomymi, rodziną i w pracy. Aleksander Bell zdziwiłby się, wiedząc, jak ewoluuje jego wynalazek.
Współczesny świat nie mógłby funkcjonować bez telefonów stacjonarnych, telefonii komórkowej, Internetu, e-maili czy technologii VoIP. To, w jaki sposób, oraz przy pomocy jakich narzędzi, komunikujemy się z otoczeniem wpływa na nasze relacje z rodziną, przyjaciółmi lub klientami biznesowymi, determinując w znacznym stopniu więzi jakie tworzymy funkcjonując w społeczeństwie. - Z punktu widzenia społecznego współczesne środki komunikacji jednocześnie umożliwiają dystans, jak również przybliżają ludzi do siebie. Dzięki nim nawiązują się nowe relacje, które jeszcze 20 lat temu nie byłyby możliwe, a jeśli nawet, nie zostałyby utrzymane. Ogromną rolę odegrał tu internet jako medium, które daje największe możliwości komunikacji we wszystkich jej wymiarach. Transfer głosu oraz obrazu stwarza poczucie naturalności kontaktu i jednocześnie bliskości między rozmówcami – mówi socjolog Marta Gąska.
W przeszłości z wakacji wysyłało się pocztówkę, lub list do rodziców. Dzisiaj wystarczy telefon komórkowy z aparatem fotograficznym, a rodzice prawie natychmiast mogą zobaczyć swoje pociechy nad np. brzegiem morza. Dla osób, które opuściły swoje rodzinne miasto, kontakt z rodziną ma szczególne znaczenie. - Na początku, kiedy przeprowadziłem się do Warszawy, pisałam i wysyłałam listy, potem zaczęłam korzystać z kawiarenek internetowych i pisałam maile. Dzisiaj najczęściej dzwonię z telefonu komórkowego. Korzystam też z udogodnień, jakie daje Internet - w każdej wolnej chwili korzystam ze Skype’a - w formie czatu, jak również wideo rozmów. Nie tylko słyszę głos, ale też widzę moich bliskich, których na co dzień mi bardzo brakuje. Dzięki możliwościom, jakie daje komórka i internet słyszę i widzę moich bliskich o wiele częściej niż jeszcze kilka lat temu – powiedziała Agnieszka Wiśniewska, gdańszczanka mieszkająca w stolicy. Współczesne technologie pozwalają na kontakt z całym światem w ułamku sekundy. Odległość, jaka dzieli rozmawiających nie jest już barierą. Wystarczy niewielki telefon komórkowy, aby usłyszeć lub podstawowy komputer, aby zobaczyć np. rodzinę. - Kiedy wyjechałam na studia zagranicę rodzina kupiła komputer - instalując program Skype. Później, podczas mojego pobytu w Wielkiej Brytanii, kontaktowaliśmy się wyłącznie poprzez komunikatory typu Skype – mówi Dorota Zalewska, która studiowała w Francji. Według psycholog, Mai Kurzyny, możliwości, jakie daje nam współczesna technika wpłynęły na siłę relacji jednostka-grupa na rzecz jednostka-jednostka: - W erze telefonii stacjonarnej dzwoniło się z miejsca do miejsca – aktualnie kontakt odbywa się od osoby do osoby, niezależnie od miejsca pracy lub zamieszkania. Rozluźniają się więc tradycyjne więzi grupowe na rzecz indywidualnych relacji – mówi.
Rozwój telekomunikacji zmienił również oblicze biznesu. W przeszłości dostęp do informacji oraz prędkość ich przekazywanie były o wiele mniejsze. Obecnie dzięki e-mailom, telefonom, wideokonferencjom, biznes może się jeszcze szybciej rozwijać. - Najnowsze rozwiązania telekomunikacyjne z pewnością bardzo ułatwiają naszą pracę. Telefon komórkowy i Internet to oczywiście podstawowe narzędzia, którymi się posługujemy. Dzięki np. komunikatorom internetowym jestem w stanie bardzo szybko skontaktować się z kontrahentami czy współpracownikami z dowolnego miejsca w Polsce, co pozwala obniżyć koszty połączeń do minimum. Podobnie, telekonferencje i wideokonferencje prowadzone ze współpracownikami z innych krajów generują oszczędność naszego czasu i kosztów. W biurze wykorzystujemy Internet do komunikowania się zarówno między sobą, jak i z klientami. Bycie „dostępnym” dla klientów jest dla nas bardzo ważne, gdyż w naturalny sposób wzmacnia nasze relacje - powiedziała Alicja Klemendorf, Marketing Manager Lenovo Technology Polska.
Dostępność i wygoda nowoczesnych urządzeń, przy pomocy, których możemy komunikować się z otoczeniem w dowolnej chwili sprawiły, ze relacje, które budujemy mogą być jeszcze silniejsze. Bez względu na odległość i czas, przy pomocy niewielkich urządzeń, możemy dowiedzieć się, co słychać u bliskich nam osób. Trudno wyobrazić sobie świat bez telefonów komórkowych oraz komunikatorów, dzięki którym za pośrednictwem Internetu możemy być w kontakcie w każdym miejscu na ziemi. Dzień telekomunikacji to dobra okazja, żeby uświadomić sobie, jak ogromną role w naszym codziennym życiu odgrywają telefon stacjonarny, komórka czy email.
http://www.chip.pl/news/internet-i-sieci/komunikacja/2009/05/swiatowy-dzien-telekomunikacji-juz-za-dwa-dni
Historia święta telekomunikacji sięga 17 maja 1985 roku, kiedy to został powołany do życia Międzynarodowy Związek Telekomunikacji (International Telecommunication Union).
Współczesne sposoby komunikacji nie są w stanie funkcjonować bez rozbudowanych systemów i technologii IT. Rozwój techniki, a co za tym idzie telekomunikacji, wpłynął na to, sposób w jaki porozumiewamy się ze znajomymi, rodziną i w pracy. Aleksander Bell zdziwiłby się, wiedząc, jak ewoluuje jego wynalazek.
Współczesny świat nie mógłby funkcjonować bez telefonów stacjonarnych, telefonii komórkowej, Internetu, e-maili czy technologii VoIP. To, w jaki sposób, oraz przy pomocy jakich narzędzi, komunikujemy się z otoczeniem wpływa na nasze relacje z rodziną, przyjaciółmi lub klientami biznesowymi, determinując w znacznym stopniu więzi jakie tworzymy funkcjonując w społeczeństwie. - Z punktu widzenia społecznego współczesne środki komunikacji jednocześnie umożliwiają dystans, jak również przybliżają ludzi do siebie. Dzięki nim nawiązują się nowe relacje, które jeszcze 20 lat temu nie byłyby możliwe, a jeśli nawet, nie zostałyby utrzymane. Ogromną rolę odegrał tu internet jako medium, które daje największe możliwości komunikacji we wszystkich jej wymiarach. Transfer głosu oraz obrazu stwarza poczucie naturalności kontaktu i jednocześnie bliskości między rozmówcami – mówi socjolog Marta Gąska.
W przeszłości z wakacji wysyłało się pocztówkę, lub list do rodziców. Dzisiaj wystarczy telefon komórkowy z aparatem fotograficznym, a rodzice prawie natychmiast mogą zobaczyć swoje pociechy nad np. brzegiem morza. Dla osób, które opuściły swoje rodzinne miasto, kontakt z rodziną ma szczególne znaczenie. - Na początku, kiedy przeprowadziłem się do Warszawy, pisałam i wysyłałam listy, potem zaczęłam korzystać z kawiarenek internetowych i pisałam maile. Dzisiaj najczęściej dzwonię z telefonu komórkowego. Korzystam też z udogodnień, jakie daje Internet - w każdej wolnej chwili korzystam ze Skype’a - w formie czatu, jak również wideo rozmów. Nie tylko słyszę głos, ale też widzę moich bliskich, których na co dzień mi bardzo brakuje. Dzięki możliwościom, jakie daje komórka i internet słyszę i widzę moich bliskich o wiele częściej niż jeszcze kilka lat temu – powiedziała Agnieszka Wiśniewska, gdańszczanka mieszkająca w stolicy. Współczesne technologie pozwalają na kontakt z całym światem w ułamku sekundy. Odległość, jaka dzieli rozmawiających nie jest już barierą. Wystarczy niewielki telefon komórkowy, aby usłyszeć lub podstawowy komputer, aby zobaczyć np. rodzinę. - Kiedy wyjechałam na studia zagranicę rodzina kupiła komputer - instalując program Skype. Później, podczas mojego pobytu w Wielkiej Brytanii, kontaktowaliśmy się wyłącznie poprzez komunikatory typu Skype – mówi Dorota Zalewska, która studiowała w Francji. Według psycholog, Mai Kurzyny, możliwości, jakie daje nam współczesna technika wpłynęły na siłę relacji jednostka-grupa na rzecz jednostka-jednostka: - W erze telefonii stacjonarnej dzwoniło się z miejsca do miejsca – aktualnie kontakt odbywa się od osoby do osoby, niezależnie od miejsca pracy lub zamieszkania. Rozluźniają się więc tradycyjne więzi grupowe na rzecz indywidualnych relacji – mówi.
Rozwój telekomunikacji zmienił również oblicze biznesu. W przeszłości dostęp do informacji oraz prędkość ich przekazywanie były o wiele mniejsze. Obecnie dzięki e-mailom, telefonom, wideokonferencjom, biznes może się jeszcze szybciej rozwijać. - Najnowsze rozwiązania telekomunikacyjne z pewnością bardzo ułatwiają naszą pracę. Telefon komórkowy i Internet to oczywiście podstawowe narzędzia, którymi się posługujemy. Dzięki np. komunikatorom internetowym jestem w stanie bardzo szybko skontaktować się z kontrahentami czy współpracownikami z dowolnego miejsca w Polsce, co pozwala obniżyć koszty połączeń do minimum. Podobnie, telekonferencje i wideokonferencje prowadzone ze współpracownikami z innych krajów generują oszczędność naszego czasu i kosztów. W biurze wykorzystujemy Internet do komunikowania się zarówno między sobą, jak i z klientami. Bycie „dostępnym” dla klientów jest dla nas bardzo ważne, gdyż w naturalny sposób wzmacnia nasze relacje - powiedziała Alicja Klemendorf, Marketing Manager Lenovo Technology Polska.
Dostępność i wygoda nowoczesnych urządzeń, przy pomocy, których możemy komunikować się z otoczeniem w dowolnej chwili sprawiły, ze relacje, które budujemy mogą być jeszcze silniejsze. Bez względu na odległość i czas, przy pomocy niewielkich urządzeń, możemy dowiedzieć się, co słychać u bliskich nam osób. Trudno wyobrazić sobie świat bez telefonów komórkowych oraz komunikatorów, dzięki którym za pośrednictwem Internetu możemy być w kontakcie w każdym miejscu na ziemi. Dzień telekomunikacji to dobra okazja, żeby uświadomić sobie, jak ogromną role w naszym codziennym życiu odgrywają telefon stacjonarny, komórka czy email.
http://www.chip.pl/news/internet-i-sieci/komunikacja/2009/05/swiatowy-dzien-telekomunikacji-juz-za-dwa-dni