W poniedziałek 25 maja nastąpi kolejny etap odmrażania urzędów. Wszystkie urzędy w Polsce wracają do bezpośredniej obsługi obywateli.
Jak wynika z rozporządzenia Rady Ministrów z 16 maja 2020 r., od poniedziałku 25 maja urzędy administracji publicznej, w tym samorządowej, są zobowiązane do przywrócenia bezpośredniej obsługi obywateli z zachowaniem odpowiednich rygorów sanitarnych. Od najbliższego poniedziałku
w Urzędzie Miasta Helu będzie można również osobiście załatwiać sprawy.
Zgodnie z § 12 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 878) możliwe jest wykonywanie wyłącznie zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom,
w szczególności sprawy z zakresu:
- rejestracji stanu cywilnego;
- ewidencji ludności i dowodów osobistych;
- pomocy społecznej;
- świadczenia usług komunalnych;
- administracji architektoniczno-budowlanej;
- ochrony środowiska.
Sprawy, które wymagają osobistej obsługi, będzie można załatwić przy zachowaniu poniższych środków ostrożności:
- Interesanci wpuszczani są do Urzędu Miasta Helu (od ul. Wiejskiej) pojedynczo, a w przypadku utworzenia się kolejki przed wejściem, należy zachować min. 1,5 m odległości pomiędzy osobami.
- Interesant powinien mieć zasłonięte usta i nos,
- Po wejściu do Urzędu każdy interesant zobowiązany jest do zdezynfekowania rąk (płyn do dezynfekcji jest dostępny przy wejściu).
- Po wejściu do Urzędu oraz wstępnej weryfikacji sprawy, interesant zostanie skierowany do sali nr 2 (sala konferencyjna), gdzie zorganizowany został punkt bezpośredniej obsługi interesanta.
- Obsługa interesantów odbywać się będzie od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15.30.
- W wyjątkowych przypadkach interesant może zostać skierowany na stanowiska pracy w poszczególnych Referatach.
Zachęcamy Państwa do załatwiania spraw w Urzędzie Miasta Helu:
- e-mailem – stanowisk pracy i komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Helu można znaleźć tutaj: https:// https://bip.hel.eu/?wyswietl=37
- telefonicznie – telefony stanowisk pracy i komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Helu można znaleźć tutaj: https://bip.hel.eu/?wyswietl=37
- pocztą tradycyjną na adres:
Urząd Miasta Helu
ul. Wiejska 50
84-150 Hel
- przez Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePuap: /umhel/SkrytkaESP