PL EN DE
herb.png
Hel-poczatek_polski.png
XVII sesja Rady Miasta Helu
Środa, 17-06-2020 Opublikował/a: Mirela Figurska Liczba wyświetleń: 248
PDF
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się

ZAWIADOMIENIE

            Informuję, że 24 czerwca 2020 r. (środa) zwołuję XVII sesję Rady Miasta Helu, która odbędzie się w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Helu. Początek posiedzenia planowany jest o godz. 9:00.

Porządek obrad:

1. Otwarcie posiedzenia.

2. Stwierdzenie quorum oraz prawomocności obrad.

3. Przyjęcie porządku obrad.

4. Przyjęcie protokołu z XV i XVI sesji.

5. Odpowiedzi na interpelacje radnych i wnioski zgłoszone przez komisje rady i radnych
na poprzednich sesjach oraz między sesjami.

6. Pytania w sprawach bieżących.

7. Sprawozdanie burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym.

8. Sprawozdanie burmistrza z wykonania uchwał.

9. Rozpatrzenie projektów i podjęcie uchwał lub zajęcie stanowiska w sprawie:

a) Raport o stanie Gminy Miejskiej Hel, w tym:

  • przedstawienie Raportu,
  • wystąpienie burmistrza Helu,
  • debata nad Raportem*,
  • podjęcie uchwały w sprawie udzielenia burmistrzowi Helu wotum zaufania (projekt uchwały nr 22/2020);

b) sprawozdanie z wykonania budżetu miasta Helu za 2019 rok, w tym:

  • przedstawienie sprawozdania burmistrza Helu z wykonania budżetu miasta,
  • przedstawienie stanowisk komisji stałych dotyczących wykonania budżetu,
  • przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej dotyczącej sprawozdania burmistrza Helu z wykonania budżetu,
  • przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku dotyczącej sprawozdania burmistrza Helu z wykonania budżetu,
  • dyskusja nad sprawozdaniem i przedstawionymi uwagami,
  • podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego
    wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta Helu za 2019 rok (projekt uchwały
    nr 23/2020);
  • odczytanie opinii Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia (nieudzielenia) absolutorium
    dla burmistrza Helu,
  • przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku dotyczącej uchwały Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla burmistrza Helu,
  • dyskusja nad wykonaniem budżetu,
  • podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium dla burmistrza Helu (projekt uchwały nr 24/2020),

c) projekt uchwały nr 25/2020 w sprawie udzielenia upoważnienia do czynności prawnych   polegających na udzielaniu pożyczek, poręczeń i gwarancji, a także emisji papierów wartościowych,

d) projekt uchwały nr 26/2020 w sprawie wydzierżawienia gruntu Skarbu Państwa położonego w mieście Helu,

e) projekt uchwały nr 27/2020 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy gruntu położonego w mieście Helu,

f) projekt uchwały nr 28/2020 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy gruntu położonego w mieście Helu,

g) projekt uchwały nr 29/2020 w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej zabudowanej, położonej w mieście Helu,

h) projekt uchwały nr 30/2020 w sprawie zmiany regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Miejskiej Hel,

i) projekt uchwały nr 31/2020 w sprawie zmian w budżecie miasta Helu na 2020 rok,

j) projekt uchwały nr 32/2020 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Helu.

10. Wnioski i informacje:

a) wytyczne do projektu budżetu miasta na rok 2021. 

11. Rozpatrzenie pism, które wpłynęły do Rady Miasta Helu.

12. Odpowiedzi na pytania i informacje w sprawach bieżących.

13. Zamknięcie posiedzenia.

Informuję, że obrady Rady miasta Helu są transmitowane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk (podstawa prawna art. 20 ust. 1b ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym). Uczestnicząc w sesji rady wyrażacie Państwo zgodę na przetwarzanie i upublicznianie swoich danych osobowych w myśl art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. - tzw. RODO.

Przewodniczący rady

    /-/ Marek Chroń

 

*Zgodnie z art. 28aa ust. 4,5,6 i 8 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019r. poz. 506) Rada Gminy rozpatruje raport. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę. W debacie nad raportem o stanie gminy radni zabierają głos bez ograniczeń czasowych. W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos.

Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób.

Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień (tj. do 26 czerwca br.), na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.

 materiały na sesję - https://bip.hel.eu/?wyswietl=579

 

Wyślij link mailem
PDF
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
g+.png
yo.jpg
newsletter-left.jpg
wirus.jpg
kamery-left.jpg
pogoda-left.jpg
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
Nd
 
1
2
3
4
5
6
 
1
2
3
4
5
6