ZAWIADOMIENIE
Informuję, że 24 czerwca 2020 r. (środa) zwołuję XVII sesję Rady Miasta Helu, która odbędzie się w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Helu. Początek posiedzenia planowany jest o godz. 9:00.
Porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Stwierdzenie quorum oraz prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z XV i XVI sesji.
5. Odpowiedzi na interpelacje radnych i wnioski zgłoszone przez komisje rady i radnych
na poprzednich sesjach oraz między sesjami.
6. Pytania w sprawach bieżących.
7. Sprawozdanie burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym.
8. Sprawozdanie burmistrza z wykonania uchwał.
9. Rozpatrzenie projektów i podjęcie uchwał lub zajęcie stanowiska w sprawie:
a) Raport o stanie Gminy Miejskiej Hel, w tym:
- przedstawienie Raportu,
- wystąpienie burmistrza Helu,
- debata nad Raportem*,
- podjęcie uchwały w sprawie udzielenia burmistrzowi Helu wotum zaufania (projekt uchwały nr 22/2020);
b) sprawozdanie z wykonania budżetu miasta Helu za 2019 rok, w tym:
- przedstawienie sprawozdania burmistrza Helu z wykonania budżetu miasta,
- przedstawienie stanowisk komisji stałych dotyczących wykonania budżetu,
- przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej dotyczącej sprawozdania burmistrza Helu z wykonania budżetu,
- przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku dotyczącej sprawozdania burmistrza Helu z wykonania budżetu,
- dyskusja nad sprawozdaniem i przedstawionymi uwagami,
- podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego
wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta Helu za 2019 rok (projekt uchwały
nr 23/2020); - odczytanie opinii Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia (nieudzielenia) absolutorium
dla burmistrza Helu, - przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku dotyczącej uchwały Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla burmistrza Helu,
- dyskusja nad wykonaniem budżetu,
- podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium dla burmistrza Helu (projekt uchwały nr 24/2020),
c) projekt uchwały nr 25/2020 w sprawie udzielenia upoważnienia do czynności prawnych polegających na udzielaniu pożyczek, poręczeń i gwarancji, a także emisji papierów wartościowych,
d) projekt uchwały nr 26/2020 w sprawie wydzierżawienia gruntu Skarbu Państwa położonego w mieście Helu,
e) projekt uchwały nr 27/2020 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy gruntu położonego w mieście Helu,
f) projekt uchwały nr 28/2020 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy gruntu położonego w mieście Helu,
g) projekt uchwały nr 29/2020 w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej zabudowanej, położonej w mieście Helu,
h) projekt uchwały nr 30/2020 w sprawie zmiany regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Miejskiej Hel,
i) projekt uchwały nr 31/2020 w sprawie zmian w budżecie miasta Helu na 2020 rok,
j) projekt uchwały nr 32/2020 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Helu.
10. Wnioski i informacje:
a) wytyczne do projektu budżetu miasta na rok 2021.
11. Rozpatrzenie pism, które wpłynęły do Rady Miasta Helu.
12. Odpowiedzi na pytania i informacje w sprawach bieżących.
13. Zamknięcie posiedzenia.
Informuję, że obrady Rady miasta Helu są transmitowane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk (podstawa prawna art. 20 ust. 1b ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym). Uczestnicząc w sesji rady wyrażacie Państwo zgodę na przetwarzanie i upublicznianie swoich danych osobowych w myśl art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. - tzw. RODO.
Przewodniczący rady
/-/ Marek Chroń
*Zgodnie z art. 28aa ust. 4,5,6 i 8 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019r. poz. 506) Rada Gminy rozpatruje raport. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę. W debacie nad raportem o stanie gminy radni zabierają głos bez ograniczeń czasowych. W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos.
Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób.
Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień (tj. do 26 czerwca br.), na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
materiały na sesję - https://bip.hel.eu/?wyswietl=579