PL EN DE
herb.png
Hel-poczatek_polski.png
D-DAY HEL 2013 odbędzie się w dniach 18-25.08.2013
Czwartek, 29-05-2014 Opublikował/a: Urząd Miasta Liczba wyświetleń: 1128
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
grafika

D-DAY HEL 2013

odbędzie się w dniach 18-25.08.2013




źródło:

http://www.ddayhel.pl/


 <iframe width="640" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/mdNsKKIMVo0?feature=player_embedded" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Aktualności :

- Mapa dojazdu do siedziby nowej bazy D-Day Hel 2013 !!!!!

- Mapa dojazdu do miasteczka D-Day Hel 2013 !!!!!

- Dostępny nowy regulamin D Day Hel 2013 na dole strony

- Termin składania deklaracji zgłoszeniowych uczestnictwa DDH 2013 zamykamy 01.08.2013 !!!

Grupy oraz osoby bez potwierdzenia uczestnictwa nie będą mogły wziąść udziału w imprezie .Składanie deklaracji zgłoszeniowych na adres :

D Day Hel jest imprezą którą organizuje Fundacja Ochrony Zabytków Techniki Militarnej , Miasto Hel , Muzeum Obrony Wybrzeża w Helu oraz Grupy Rekonstrukcji Historycznej z całego kraju w tym Grupa Rekonstrukcji Historycznej 82nd Airborne Division „Paraglite z Trójmiasta . Nawiązuje ona do największej w historii pod względem użytych sił i środków operacji desantowej podczas II wojny światowej, mająca na celu otwarcie tzw. drugiego frontu w zachodniej Europie. Operacja rozpoczęła się 6 czerwca 1944 pod dowództwem gen. Eisenhowera, a trzon sił inwazyjnych stanowiły wojska amerykańskie, brytyjskie i kanadyjskie, ale i również żołnierze 1. Dywizji Pancernej gen. Stanisława Maczka.


Lądowanie w Normandii, dzień rozpoczęcia operacji został nazwany przez aliantów D-Day, czyli Dzień D (zgodnie z definicją Słownika Wojskowego Departamentu Obrony USA termin ten oznaczał nienazwany dzień, w którym rozpoczyna się lub ma się rozpocząć dana operacja) D-Day Hel jest pomyślany jako parada żywej historii, w której zgromadzona publiczność podziwia z bliska na ulicach Helu uczestników imprezy w mundurach historycznych, prawdziwe pojazdy wojskowe z tamtych lat oraz obserwuje je w trakcie widowisk ukazujących epizody bitewne. Są one odtwarzane w trakcie dynamicznych inscenizacji w plenerze (obiekty militarne, fortyfikacje, plaża) z użyciem profesjonalnej pirotechniki, dźwięku i światła. Każdy może zobaczyć nie tylko przechadzających się po mieście Helu, żołnierzy walczących wówczas armii (niczym małym francuskim miasteczku z Normandii z 1944 r.), ale także zobaczyć to wszystko w akcji.


D-Day Hel to jedyna rekonstrukcja w Polsce, która odbędzie się na helskiej plaży. Wielkim wydarzeniem podobnie jak w poprzednim roku będzie zaplanowane wodowanie Amfibii DUKW wraz z desantem. Do równie spektakularnych - niczym z planu filmowego - widowisk, należy niewątpliwie desant spadochronowy grupy skoczków w historycznych mundurach. Każdego dnia na helskich ulicach, plaży oraz w wielu miejscach miasta przedstawiane są inscenizacje, potyczki batalistyczne oraz dioramy.
Wydarzenia " militarne" - widowiska, parady pojazdów, maszerujący żołnierze żywcem wyjęci ze zdjęć, to nie wszystko, całej imprezie towarzyszą występy artystyczne orkiestry szkockiej („Pipes & Drums”) oraz innych zespołów muzycznych. W wielu miejscach Helu powstają dioramy edukacyjne, całość organizuje ponad 400 rekonstruktorów i 200 wolontariuszy, mając do dyspozycji 6 tirów sprzętu, 60 pojazdów wojskowych, 3 czołgi w tym słynny czołg Sherman. Czynimy starania by D-Day Hel jak w latach poprzednich został objęty Honorowym Patronatem Ministra Obrony Narodowej.

Impreza, obok swoich walorów rozrywkowych i widowiskowych, dostarcza spory kawałek edukacji dotyczącej wydarzeń sprzed ponad 60 lat. Stanowi również zdobywającą coraz większą popularność, metodę pokazywania historii „na żywo”. Działania te mają na celu przyciągnięcie ogromnej ilości turystów, którzy w okresie letnim mogą nie tylko wypoczywać, ale z całą rodziną uczestniczyć w przedsięwzięciu, które ma swój element edukacyjny. Wg danych zebranych przez stacje telewizyjną Discovery Chanel zeszłoroczny D-Day Hel odwiedziło 130 tysięcy widzów.


W tym roku zaplanowaliśmy wiele atrakcji dla przybyłych widzów; będzie można nabyć „Certyfikat uczestnictwa” obchodów D-Day Hel jak również gazetę stylizowaną na okres wojenny, przygotowaliśmy wiele loterii oraz licytacji, z których zysk zostanie przekazany na szczytny cel - Helskiego fokarium znajdującego się w Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego w Helu.
Ogromne znaczenie dla uczestników mają prezentowane seminaria historyczno-multimedialne prezentujące historię walk, odbywające się w Muzeum Obrony Wybrzeża na Baterii Schleswig-Holstein, miejscu gdzie dotyka się prawdziwej historii. Niewątpliwie ogromnym atutem są prowadzący i uczestniczący w tym przedsięwzięciu polscy historycy, specjalizujący się w historii wojskowości i problematyce lotniczej, wykładowca historii na Uniwersytecie Rzeszowskim prof. Andrzej Olejko oraz dr Krzysztof Mroczkowski z Muzeum Lotnictwa w Krakowie.


W latach poprzednich patronat medialny nad imprezą objęła telewizja DISCOVERY HISTORIA i TVN oraz regionalni partnerzy medialni. Imprezę naszą promują także, poprzez bezpośredni w niej udział, gazety ogólnopolskie, między innymi: Dziennik Polski, Trybuna Śląska, Gazeta Wyborcza, Off-Road PL, Odkrywca, Automobilista, Polska Zbrojna, Poligon, Militaria XX wieku, Do Broni, Super Model oraz ośrodki telewizji: TVP1, TVP2, TVN24. Relacje z imprezy możemy liczyć w dziesiątkach tytułów.

 

 

 

 

 

Regulamin „D DAY Hel 2013"

Organizatorem Parady Historii D DAY Hel 2013 jest :
Fundacja Ochrony Techniki Militarnej z Bielska-Białej , Muzeum Broni Pancernej i Militariów im. Franciszka Biera z Bielska-Białej , Muzeum Obrony Wybrzeża w Helu , Gmina Miasta Hel , Grupa Rekonstrukcji Historycznej 82nd Airborne Division „Paraglite”, Stowarzyszenie Rekonstrukcji Historycznej AA7 .

1. W Paradzie Historii DDAY Hel 2013 mogą uczestniczyć rekonstruktorzy oraz członkowie grup i stowarzyszeń zajmujących się odtwarzaniem historycznym wojsk zachodnich aliantów i wojsk niemieckich z okresu lądowania i walk w Normandii oraz właściciele zabytkowych pojazdów mechanicznych lub ich rekonstrukcji dotyczących wzmiankowanego okresu po uprzednim zaproszeniu lub potwierdzeniu zgłoszenia udziału przez Organizatora .

2. Ubiór i wyposażenie uczestnika musi być zgodne z realiami odtwarzanego okresu, dotyczy to również załóg pojazdów w czasie ich publicznej prezentacji.

3. Uczestnicy Parady Historii D DAY Hel 2013 zobowiązani są do przestrzegania wszystkich przepisów obowiązujących na terenie RP, ze szczególnym uwzględnieniem aktów prawnych odnoszących się do kwestii bezpieczeństwa.

4. Parada Historii D DAY Hel 2013 odbywa się na terenie miasta Hel w rejonach do tego wyznaczonych na czas trwania Parady Historii DDAY HEL 2013 lub na czas przygotowania i przedstawienia inscenizacji lub prezentacji. Obowiązuje następujący podział na rejony:

5. Miejsce zakwaterowania rekonstruktorów wojsk alianckich /budynek koszarowy na terenie dawnego Portu Wojennego/ wraz z pobliskim parkingiem dla pojazdów,

miejsce zakwaterowania rekonstruktorów wojsk niemieckich połączone z historyczną dioramą i prezentacjami /teren Baterii Schleswig Holstein/,
parking dla pojazdów i sprzętu ciężkiego na terenie portu,
duża diorama z elementami dynamicznymi /wyznaczony na ten czas odcinek ulicy Kuracyjnej/,
teren inscenizacji „Bateria” /wyznaczony na ten czas teren przyległy do baterii nr 2/,
teren inscenizacji „Ste Mere Eglise” /wyznaczony na ten czas odcinek ulicy Wiejskiej/,
teren inscenizacji „Omaha” /wyznaczony na ten czas odcinek plaży/,
teren inscenizacji „Carentan” /wyznaczony na ten czas teren portu rybackiego/,
prezentacja na scenie w porcie /scena oraz wyznaczony na ten czas teren przyległy/

6. Zabronione jest propagowanie ideologii narodowosocjalistycznej. Zabronione jest używanie umundurowania, oznak i odznak NSDAP, SA, SD, Allgemeine SS, niemieckich formacji policyjnych oraz innych organizacji nazistowskich poza rejonami wyznaczonymi przez organizatora w ramach przygotowań do rekonstrukcji oraz rekonstrukcji historycznej.

7. Zabronione jest składowanie oraz używanie wszelkiego rodzaju materiałów pirotechnicznych poza wyznaczonym do tego miejscem i czasem rekonstrukcji, dioram oraz pokazów. Ze względów bezpieczeństwa każde użycie materiałów pirotechnicznych musi być uzgodnione z organizatorami Parady Historii D DAY Hel 2013.

8. Zabrania się, składowania paliw i tankowania pojazdów poza miejscami do tego wyznaczonymi.

9. W miejscach zakwaterowania oraz w rejonach wyznaczonych nie wolno bez zgody organizatorów palić ognisk i prowadzić żadnych prac ziemnych (budowa okopów, ziemianek itp).

10. Na terenie Parady Historii D DAY HEL 2013, obowiązuje całkowity zakaz spożywania napojów alkoholowych poza miejscami do tego celu wyraźnie oznaczonymi.

11. Zakazuje się prowadzenia na terenie imprezy jakiejkolwiek działalności handlowej lub innej zarobkowej bez zgody organizatorów. ( Dotyczy również mediów robiących zdjęcia oraz filmy w celu dalszej odsprzedaży).

12. Na terenie widowiska/zlotu/imprezy pojazdy mechaniczne mogą poruszać się tylko po wyznaczonych drogach oraz po wyznaczonym na ten czas terenie.

13. Pojazdy cywilne należy pozostawić na wyznaczonym parkingu poza terenem widowiska/zlotu/imprezy (nie dotyczy upoważnionych pojazdów obsługi).

14. Uczestnicy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za posiadany sprzęt i ekwipunek. Nad porządkiem i bezpieczeństwem publicznym w czasie Zlotu czuwa powołana służba porządkowa oznakowana jako MP, we współdziałaniu z Policją i Strażą Miejską. Polecenia służb porządkowych wydane zgodnie z zakresem ich działania, muszą być bezwzględnie respektowane, pod rygorem wykluczenia z uczestnictwa w Paradzie Historii D DAY Hel 2013.

15. Udział w inscenizacjach i pokazach jest dobrowolny i odbywa się na własną odpowiedzialność uczestników. Grupy biorące udział w poszczególnych punktach programu muszą to uzgodnić z organizatorem.

16. Dopuszcza się do udziału w prezentacjach i inscenizacjach dzieci i młodzieży poniżej 18 roku życia jedynie za wyrażoną na piśmie zgodą rodziców lub opiekunów prawnych.

17. Uczestnicy Parady Historii D DAY Hel 2013 przekazują nieodpłatnie prawa do utrwalania (rejestrowania, powielania, retransmisji i wykorzystywania w celach promocyjnych) swojego wizerunku, podczas wszystkich działań związanych z Paradą Historii D DAY Hel 2013 na rzecz organizatora.

18. Organizator zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian w programie imprezy.

19. Uczestnicy Imprezy przyjmują do wiadomości i to akceptują, iż poziom hałasu w trakcie pokazów, może przekroczyć dopuszczalne warunki prawnie określone – tabela nr 1 rozporządzenia MOŚ, ZNiL z dn. 15.05.1998 w sprawie poziomu hałasu w środowisku (Dz.U. Nr 66, poz. 436).

20. Uczestnictwo w Paradzie Historii D DAY Hel 2013 jest bezpłatne.

21. Organizator Parady Historii D DAY Hel 2013 zobowiązuje wszystkich uczestników do pobrania imiennego identyfikatora uczestnika imprezy w biurze imprezy oraz okazywania go na żądanie służb porządkowych

22. Media chcące wziąć udział w imprezie zobowiązane są rejestracji w biurze Parady Historii D DAY Hel 2013 celem pobrania legitymacji prasowych

23. Media Biorące udział w Paradzie Historii D DAY Hel 2013 zobowiązują się do BEZPŁATNEGO przekazania materiałów medialnych na życzenie organizatora.

24. Organizator Parady Historii D DAY Hel 2013 nie zapewnia wyżywienia oraz napojów.

Nieprzestrzeganie powyższych ustaleń wiąże się z odrzuceniem zgłoszenia lub usunięciem z terenu Parady Histo
rii D DAY Hel 2013.

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
g+.png
yo.jpg
newsletter-left.jpg
wirus.jpg
kamery-left.jpg
pogoda-left.jpg
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
Nd
 
1
2
3
4
5
6
 
1
2
3
4
5
6